سنگ ساختمانی در اصفهان نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت

فروش انواع سنگ ساختمانی اصفهان و ارسال به سرتاسر کشور. فروش رقابتی انواع سنگ نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت،سنگ فرشی،پله و کابینت

سنگ ساختمانی در اصفهان نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت

فروش انواع سنگ ساختمانی اصفهان و ارسال به سرتاسر کشور. فروش رقابتی انواع سنگ نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت،سنگ فرشی،پله و کابینت

ویژگی سنگ های دگرگونی مورد استفاده در صنعت ساختمان

گنایس: مثل گرانیت ها در صورتی که دارای رنگهای ایدهال و عناصر درشت بوده و فاقد آثار آلتراسیون باشند به دلیل بافت چشمی زیبایی که در مقاطع صیقل خورده بعضی از آنها دیده می شود می توانند سنگ تزیینی استثنایی را تشکیل دهند. آلبته تهیه سنگ نما از این گونه سنگ ها همان مسائل سختی برش و صیقل دادن را دارد و از این نظر کامل شبیه گرانیت ها هستند.(به علت وجود کوارتز زیاد)
مرمر: به صورت سنگهای متامورف سفید، خاکستری و رنگی با تبلور دوباره ای که یافته اند دارای درخشندگی و شفافیت و زیبایی خاصی هستند که به همین جهت جایگاه ویژه ای را در صنعت سنگ های تزئینی یافته اند.مرمرها حاصل متاموفیسم سنگ های آهکی اولیه می باشند. سنگ های تزئینی بر حسب درجه متامورفیسم و رشد کریستال ها (تبلور ریز یا درشت) انواع مختلفی را تشکیل می دهند و نام های گوناگونی یافته اند.
اسلیت: اسلیت برای مصرف به صورت قطعات منظم برش داده می شود و همچنین به شکل دانه های خرد شده و پودر مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه  بر پوشش سقفو سطوح ساختمان مقدار قابل توجهی از اسلیت ها به عنوان (میل استوک) تولید می شود که شامل اسلیت هایی است که برای تهیه سطح میزها، پله ها، پایه دیوارها، پوشش پایه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. از اسلیت های رنگی برای سقف ها و پوشش ساختمان ها استفاده می گردد. از هورنفلس، آمفیبولیت و بعضی شیست ها ( مثل کردیریت شیست) به خاطر ظاهر زیبایشان به عنوان سنگ نما استفاده می شود.
پنجره آلومینیومی
ویژگی سنگ های رسوبی مورد استفاده در صنعت ساختمان
این گروه از سنگ ها، به طور عمده شامل ماسه سنگ و آهک می باشد.

 

معادن سنگ ایران

 

معدن سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۹۲۶ معدن فعال ( ۳/۷۳ درصد ) ، ۲۷۵ معدن غیر فعال ( ۷/۲۱ درصد ) و ۶۴ معدن در حال تجهیز ( ۵ درصد ) هستند  ۱۲۶۵ .
بر این اساس ایران جزو پنج کشور اول تولید کننده سنگ‌های تزئینی قرار دارد * استراژی صنعت سنگ کشور در زمینه تولید ،‌مصرف و صادرات تدوین شده است
۲۵۰۰ سال پیش سنگ تراشانی که با ابزار ابتدایی ،‌ستون‌های تحت جمشید را می ساختند حتی تصور هم نمی‌کردند روزی صنعت و پیشه آنها نام ایران را جهانی کند.
امروز پس از قرن ها صنعت سنگ ایران در حالی جایگاه سوم تولید جهانی را از آن خود کرده است که بیش از پنج هزار واحد صنعتی در زمینه سنگ تزئینی مشغول به فعالیت بوده و سنگ ایرانی زینت بخش نمای برج‌ها در ایتالیا و آمریکا شده است.

به گفته کارشناسان یکی از مزیت‌های خدادادی صنعت سنگ در ایران تنوع معادن آن است .
در حالی که در دیگر کشور‌های تولید کننده سنگ مثل برزیل و هند تنها معدن سنگ گرانیت و در ایتالیا معدن سنگ مرمریت وجود دارد در ایران انواع معادن سنگ‌های تزئینی با ذخایر سرشار وجود دارد این سنگ ها شامل گرانیت ، مرمیت ،‌چینی و کریستال و تراورتن و مرمر بوده که از تنوع رنگی بالایی برخوردار است .

 

 

 

آخرین آمار وزارت صنایع و معادن ۸۵

 

وضعیت معادن سنگ تزئینی ایران

 

 

 

نام ماده معدنی

تعداد معادن

هویت بهره بردار

تعداد پرسنل

میزان ذخیره قطعی

(هزار تن )

فعال

غیر فعال

در حال تجهیز

جمع

دولتی

تعاونی

خصوصی

جمع

مرمریت

۳۱۸

۹۳

۲۴

۴۳۵

۴

۸۷

۳۴۴

۴۳۵

۵۶۶۹

۵۸۱۸۷۴

تراورتن

۱۶۶

۳۱

۱۱

۲۰۸

۲

۳۳

۱۷۳

۲۰۸

۲۴۲۹

۶۴۳۳۵

سنگ چینی

۱۱۸

۴۹

۳

۱۷۰

۵

۴۷

۱۱۸

۱۷۰

۴۹۸۳

۶۴۱۰۹۱

مرمر

۵۲

۱۶

۶

۷۴

۲

۱۲

۶۰

۷۴

۷۴۶

۲۶۷۸۹۸

گرانیت

۲۷۲

۸۶

۲۰

۳۷۸

۰

۲۹

۳۴۹

۳۷۸

۴۵۵۸

۳۶۸۳۳۹

جمع

۹۲۶

۲۷۵

۶۴

۱۲۶۵

۱۳

۲۰۸

۱۰۴۲

۱۲۶۵

۱۸۴۰۳

۱۵۲۳۵۳۷

در صد از کل

۸/۲۸

۸/۲۸

۱/۲۱

۴

 

لیست برخی از معادن سنگ تزئینی ایران و نام سنگ استخراجی
-  آب باریک بم(سنگ تزئینی)
-  آب غلامان(کرومیت )
-  آب فدک(مرمریت )
-  آبدانان(سنگ لاشه و مالون)
-  آبدر(سیلیس)
-  آبریگان(سنگ لاشه)
-  آبریگان (۲)(سنگ لاشه)
-  آبریگان (۳)(سنگ لاشه)
-  آبزاچوار(سنگ لاشه و مالون)
-  آبشوئیه(سنگ چینی)
-  آبشینه(سنگ لاشه)
-  آبشینه (۲)(سنگ لاشه)
-  آبشینه (۳)(سیلیس)
-  آبقوی(سنگ لاشه)
-  آبگرم اهرم(سنگ لاشه)
-  آبیدگلو(سنگ لاشه)
-  آرگونیتی میامی(مرمریت
-  آرمان تخت سرخ (مرمریت )
-  آرین(مرمریت )
-  آزادگان (صدف)
-  آزادی جوشقان(مرمریت )
-  آشپزی(سنگ لاشه آهکی)
-  آغچه قشلاق(سنگ لاشه)
-  آغچه مسجد(سنگ لاشه)
-  آق برون (سنگ لاشه)
-  آق بند(صدف)
-  آقا بیگ افشار(مرمریت )
-  آقا میر احمد(سنگ لاشه)
-  آل هاشم (سنگ لاشه)
-  آلمالو ۲(سنگ چینی)
-  آهنگران(سنگ لاشه)
-  ابراهیم آباد(سنگ چینی)
-  ابراهیم آباد(سنگ لاشه)
-  ابراهیم عطار(مرمریت )
-  ابراهیم عطار (۱)(مرمریت )
-  ابراهیم عطار (۳)(مرمریت )
-  اتابک(سنگ لاشه)
-  اتابکی خرمنکوه(مرمریت )
-  اتابکی فیروز آباد(مرمریت )
-  احجار(مرمریت )
-  اخوان(سنگ لاشه)
-  اخی کمال(مرمر)
-  اردهال(مرمریت )
-  اردودر جنوبی (سنگ چینی)
-  اردودر غربی (سنگ چینی)
-  ارزانقود(گرانیت)
-  ارژنگ بوانات(مرمریت )
-  ازان میمه(سنگ تزئینی)
-  ازنا(سنگ چینی)
-  اژدهاتور(تراورتن)
-  اسپراخون(سنگ لاشه)
-  اسپراخون (۲)(سنگ لاشه)
-  اسفند(مرمریت )
-  اسفند(مرمریت )
-  اسه کندی تکاب(تراورتن)
-  اسو ۱ (مرمریت )
-  اسو ۲ (مرمریت )
-  اشکفت زرد(سنگ لاشه)
-  اصحاب نوره(سنگ لاشه)
-  المهدی قصر قمشه(مرمریت )
-  النگ(سنگ لاشه)
-  الهی(گرانیت)
-  الوان (مرمریت )
-  الوان چاهریه(تراورتن)
-  الوان کوه آبی(مرمریت )
-  الوان ورتون(تراورتن)
-  الوند (۱)(گرانیت)
-  الوند ۲(گرانیت)
-  الوند ۳(گرانیت)
-  ام آباد(گرانیت)
-  امامزاده حسن (۴)(گرانیت)
-  امامزاده کوه (۱)(گرانیت)
-  امامزاده کوه (۲)(گرانیت)
-  امودره(مرمریت )
-  امیر(گرانیت)
-  امیر آباد(سنگ لاشه)
-  امیرآباد دشتروم(سنگ لاشه)
-  امیرآباد دفکره(سنگ لاشه)
-  انج آب(مرمریت
-  اند آباد(سنگ لاشه)
-  انگر شرقی(سنگ چینی)
-  انگر غربی(سنگ چینی)
-  اواز(گرانیت)
-  اوج مازو(گرانیت)
-  اوجار(سنگ لاشه)
-  اوچ بلاغ(سنگ لاشه)
-  اورنج(سنگ لاشه)
-  اوره احرار سپاهان(گرانیت)
-  اوره نطنز(گرانیت)
-  اوزمان(گابرو)
-  اوزن دره گنداشلو(سنگ لاشه)
-  اوغن پیرانشهر(گابرو دیوریت)
-  اون آلتی(مرمریت )
-  ایاخچی(گرانیت)
-  ایلوانق(سنگ لاشه)
-  اینجه افشار شاهین دژ (گرانیت)
-  اینچه(کلسیت)
-  باب کمال(مرمریت )

 

 

صادرات سنگ ساختمانی

صادرات سنگ ساختمانی

کشور ایران از لحاظ میزان منابع و تنوع سنگ های تزئینی و ساختمانی بسیار غنی است و به همین دلیل ایران مورد توجه اکثر کشورهای دنیا و بازرگانان بوده و هست.

این معادن که با انواع سنگ های تراورتن ، مرمریت ، گرانیت ، مرمر و سند استون و ... در طرح ، رنگ و نقش های مختلف در سراسر کشور عزیزمان پراکنده می باشند. و زیبایی آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند و کشور ما را در رتبه ی برترین های دنیا قرار داده است.

سنگ ساختمانی اصفهان با تکیه بر این منابع عظیم خدادادی می تواند پاسخگوی نیاز و سلیقه هر مشتری باشد ، بهره گیری از نیروهای مجرب و کار آزموده و کارشناسان خبره با تکنولوژی فرآوری روز دنیا و در سایه اصول مدیریت کیفیت گامی بلند در جهت تولید محصولات با کیفیت برای عرضه در بازارهای جهانی ، با هدف معرفی سنگ ایرانی و خدمت به اقتصاد ملی قدم برداشته است.

سنگ ساختمانی اصفهان به بیش از 10 کشور دنیا صادرات داشته است و در حال حاضر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کشورهای عمان و عراق صادرات دارد.

بهترین سنگ ساختمانی

انتخاب بهترین سنگ ساختمانی

 کارشناسان سنگ ساختمانی اصفهان با بهره مندی از دانش و تجربه و استفاده از دانشهای و فن آوری های نوین ، در حوزه سنگ سعی دارند مشاوره های سودمندی جهت اتخاذ تصمیمات آگاهانه جهت انتخاب و خرید بهترین سنگ ساختمانی با توجه به کاربرد آن به متقاضیان ارائه نمایند.
امید است که به این مهم دست یابند.

جهت کسب اطلاعات به بخش تماس با ما مراجعه و به صورت تلفنی و یا از طریق ارسال پست الکترونیکی ، تماس حاصل فرمایید.

 

انواع سنگ های ساختمانی


تعاریف و اطلاعات علمی  فنی در مورد انواع سنگ های ساختمانی

سنگ های ساختمانی به آن دسته از سنگ ها اطلاق می شود که به هر شکل و اندازه، با تغییر شکل فیزیکی یا بدون تغییر در یکی از قسمت های ساختمان مثل پی، کف،دیواره و نمای ساختمان ها، سنگفرش جاده ها و محوطه ها، دیواره پل ها، دیواره های آب برگردان رودخانه های کنار شهرها، ساختمان های زیرزمینی و غیره به کار می روند. این سنگ ها را می توان به دو گروه تقسیم نمود: سنگهای زیربنایی و سنگ های تزیینی و نما،
سنگ های ساختمانی به صورت خورده سنگ، لاشه (سنگ تراشیده)،مالن (سنگ تراشیده و چکش خورده)،تخته سنگ صیقلی (سنگ نما و تزیینی) به کار برده می شوند، اغلب این سنگها به همان شکل به دست آمده از واریزه های کوه ها و معادن و یا با تغییر شکل (با ابزارهای مختلف) در پی ها، سنگفرش کوچه و خیابان و محوطه ها و غیره به کار می روند.تغییر شکل سنگها به صورت خرد کردن،بریدن و غیره می باشد و به دلیل اینکه کارزیادی روی آنها صورت نمی گیرد  در قسمت های اصلی و نگهدارنده ساختمان یا راه یا سد و پل و دیواره به کار می روند لذا با عنوان سنگ های زیربنایی نامیده می شوند،سنگی که در ساختمان مصرف می شود باید سالم باشد و پوسیدگی  نداشته باشد، سنگی که در زیربنای راه و درون ساختمان مصرف می شود  باید وزن فضایی بیش از 5/1 تن بر متر مکعب و تاب فشاری بیش از 40 مگاپاسکال داشته باشد، سنگی که در نمای ساختمان مصرف می شود باید در برابر اثرهای جوی پایداری کند، آب در آن نشست نکند و اثر فیزیکی و شیمیایی نداشته باشد  در آب وا نرود و با آب ترکیب نشود. سختی آن کمتر از 3،مقاومت فشاری آن کمتر از 80 مگاپاسگال  و وزن فضایی آن کمتر از 2 تن به متر مکعب نباشد،سنگی که در سنگفرش راه صرف شود باید سخت باشد، آب جذب نکند که در هوای سرد یخ بزند، ساییدگی آن کم باشد، و لاستیک چرخ غلتان را نساید و تاب ضربات آن زیاد باشد تا چرخ غلتان کوبنده آن را خرد نکند،سنگ سخت برای پی سازی ساختمان ،زیر سازی راه و راه آهن مصرف می شود.
سنگهای ساختمانی شامل سنگهای رسوبی (عمدتا آهکی)سنگهای آذرین(آتشفشانی و نفوذی) و توف می باشد.
سنگهای آهکی و رسوبی به دلیل فراوانی شان درطبیعت و همچنین سهولت استخراج و سهولت تغییر شکل به نسبت سنگ های آذرین بیشتر مصرف می شوند. برای سنگفرش محوطه منازل و کف اتاق ها بیشتر از انواع سنگ های توف و یا گرانیتی (و گاهی آهکی) استفاده می شود. از توف های سبز و سیاه و خاکستری و قهوه ای به شرطی که دارای تخلخل کم باشند در پی ساختمان و دیوارهای بلند و پهن و از سنگهایی با تخلخل بیشتر معمولا در پله و کف حیاط و به عنوان قرنیز استفاده می شود. برای سنگهای تزیینی از سنگهایی استفاده می شود که صیقل پذیر بوده و دارای استحکام لازم باشند. این نوع سنگ ها در اندازه های مختلف بریده می شوند و بعد از ساب و صیقل، در قسمت هایی از بنا که در معرض دید باشد به کار می روند ، از جمله این سنگها، سنگ های آذرین درونی از قبیل گرانیت، گرانودیوریت،گابروسینیت) و از سنگهای آذرین بیرونی (مثل بازالت،آندریت) و از سنگهای رسوبی،سنگهای آهکی که به دلیل زیبایی ظاهری در انواع مختلف بیشتر مورد توجه هستند و همچنین ماسه سنگها و کنگلومرا می باشند