سنگ ساختمانی در اصفهان نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت

فروش انواع سنگ ساختمانی اصفهان و ارسال به سرتاسر کشور. فروش رقابتی انواع سنگ نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت،سنگ فرشی،پله و کابینت

سنگ ساختمانی در اصفهان نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت

فروش انواع سنگ ساختمانی اصفهان و ارسال به سرتاسر کشور. فروش رقابتی انواع سنگ نما و کف,تراورتن و مرمریت ، گرانیت،سنگ فرشی،پله و کابینت

سنگ های خاص مورد استفاده در صنعت ساختمان

سنگ های خاص مورد استفاده در صنعت ساختمان

اولیوین: دیاباز شامل پلاژیوکلازکلسیک،اولیوین,اوژیت،اکسیدآهن،بیوتیت وکلریت است.
اوژیت دیاباز:پلاژیوکلاز کلیسیک و اوژیت هیمه کلسیک که عالبا به طور افی تیکی ارای یافته اند. پلاژیوکلازها ممکن است به کلسیت و پرهنیت تجزیه شده باشند.
انوتوزیت:عمده کانی سنگ،پلاژیوکلاز از نوع کلسیک (لابرادوریت  آنورتیت) است که معمولا درشت  دانه بوده و دانه به طور بی شکل درهم قفل شده اند ممکن است تعدادی هورنبلند و پیرکسن (اوژیت) نیز وجود داشته باشد.
بازالت:از سنگ های آتشفشانی است (آدرین بیرونی) دارای بافت پورفیریتیک و زمینه اکثر آنها ریزدانه پ،کریتوکریستالین تا میکروکریستالین است. از نظر ترکیب شیمیایی بازیک و عمدتا شامل پلاژیوکلاز کلسیک،اولیوین، پیروکسین در زمینه ای متشکل از میکرولیت های پلاژیو کلاز و مواد غیر دانه ای در بین آنها است.
پیروکسینیت ها : از گروه سنگهای اولترامافیک است و عمدتا شامل پیروکسن(معمولا ارتوپیروکسن و اوژیت دیوپسیدی در مقادیر مساوی) می باشد . گاهی ارتوپیروکسن ها دارای تیغک هایی از کلینوپیروکسن هستند.
گنایس چشمی: به علت بافت خاص خود ظاهر زیبایی دارد.
هورنفلس: از گروه سنگ های دگرگونی مجاورتی است و به رنگ تیره دیده می شود. به طور تیپیک دارای ساخت  ورقه ای نیستند و انواع ریزدانه آن دارای شکستگی صدفی هستند. زمینه گرانوبلاستیک کانی های درشت (پورفیبروبلاست) را احاطه می کند. پروفیبروبلاستیک ها ممکن است شامل آندالوزیت ،کردیوریت، بیوتیت، هورنبلند یا گارنت باشند. بعضی از هورنفلس ها در صورت وجود میکا ساخت ورقه ای ضعیفی را ای خود نشان می دهند. 
اسلیت: از ینگهای دگرگونی (درجه پایین) و ریزدانه هستند و به طور عمده شامل میکای سفید کلریت سبز، کوارتز و در بعضی از انواع، کانی اپک گرافیت می باشند. کانی های فرعی آنها ممکن است تومالین،روتیل، اپیدت،اسفن،منیتیت و پیریت باشد. این سنگ دارای شیستوزیته بوده و با داشتن کانی های فیلوسیلیکات بی رنگ و کلریت مشخص می شوند.
آمفیبولیت: از سنگ های دگرگونی به رنگ تیره می باشد به عنوان کانی های فرعی ممکن است دارای اپیدت،کلریت،بیوتیت یا گارنت باشد. به خاطر وجود آمفیبول (هورنبلند منشوری) ساخت ورقه ای نشان می دهند. در صورت حضور بیوتیت و کلریت،بافت جهت یافته و شیستوزیته آنها زیبایی مناسبی به ظاهر سنگ می دهد.
کوارتزیت: از سنگ های دگرگونی است که عمدتا از کواترز تشکیل شده است . بلورهای  کوارتز در این دگرگونی،طویل شدگی پیدا کرده و درهم قفل می شوند.
سرپانتیت: از دگرگونی شدن سنگ های پریدوتیت حاصل می شوند و به طور عمده شامل رشته های ریز و ظریف سرپانتین می باشند که از تجزیه اولیوین و پیروکسن موجود در پریدوتیت ها حاصل می شوند.
ویژگی بعضی از سنگ های خاص مورد استفاده در صنعت ساختمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد